«بیچرا زندگان» و «دیو و دلبر» تمدید شدند
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۵۰۴۹
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «بی چرا زندگان» نوشته لیلی عاج با کارگردانی الهام شعبانی و تهیهکنندگی حمیدرضا علینژاد به مدت یک هفته تمدید شد و تا روز جمعه ۱۷ تیر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.
در این اثر نمایشی بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه) یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث میرامینی، حمیدرضا محمدی، آیه کیان پور، توماج دانشبهزادی، سمیه برجی ایفای نقش میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نمایش «بی چرا زندگان» تا روز جمعه هفدهم تیر ساعت ۲۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود.
همچنین اجراهای نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی نیز یک هفته دیگر تمدید شد.
«دیو و دلبر» به تهیهکنندگی ماهان حیدری و النا خلیلی از چهارشنبه ۱۸ خرداد اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرد و قرار بود تا ۲۰ تیر اجرای خود را ادامه دهد اما یک هفته دیگر تمدید شد.
حمید حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو پسیانی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، مدیا هاشمی، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، تینا یوسفی، رها میرمیثاقی، مایسا مظلومی، رستا میرمیثاقی، هادی آبیاری، صادق صبح زاهدی، پوریا خداهمتی به عنوان بازیگر-خواننده و علیرضا شریفی، محمود نیکپور، محمد آقاعلیاکبری، حمیدرضا غلامحسینی، سامان توحیدی، فرشته رضازاده، سینا ساعتیان، طلا گل کارتهرانی، تارا گراگوری مالخاصیان، دیبا پورعزیزی، امیرحسین اسفندیاری، درسا پنجه بندپور، نهال سرخابی، سانیا مسعودی، سارا پارسایی، سحر شاطری، لیلا حقجو به عنوان پرفرومر در این نمایش به ایفای نقش میپردازند.
نوازندگانی چون مدیا هاشمی (پیانو)، سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسیفون)، سحر شاطری (درامز، کاخن، شیکرز، ملودیکا)، لیلا حقجو (هارمونیکا) و تینا یوسفی (ویلن) در «دیو و دلبر» به اجرا میپردازند.
نمایش «دیو و دلبر» تا ۲۷ تیر هر روز ساعت ۱۸ در تالار وحدت به صحنه میرود.
کد خبر 5529570 آروین موذن زادهمنبع: مهر
کلیدواژه: حمید حامی تالار وحدت الهام شعبانی دیو و دلبر تئاتر شهر تئاتر ایران خانه هنرمندان ایران حوزه هنری موسیقی ایرانی فیلم سینمایی آلبوم موسیقی فیلم کوتاه کارگردان سینما نقاشی جشنواره فیلم شهر برنامه تلویزیونی هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر فیلم بدون قرار قبلی دیو و دلبر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی